دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل pdf جزوه آموزشی طراحی آموزشی دیوید مریل (نظریه نمایش اجزاء) می باشد. این فایل شامل 17 صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.
مطابق با نظریه نمایش اجزاء مریل، موضوعات شناختی می توانند به صورت تعمیم و نمونه ارائه گردند. این دو سطح ارائه می تواند به صورت بیانی و سؤالی به دانش آموزان ارائه گردد.
الگوی مریل یکی از الگوهایی است که می توان آن را برای طراحی اجزاء آموزشی در سطح خرد به کار برد .
مریل مانند گانیه معتقد است که نوع هدف های آموزشی، روش های یادگیری و چگونگی آموزش این نوع هدف ها را مشخص می کند در طبقه بندی گانیه تنها یک نوع عملکرد به عنوان نتیجه و حاصل
آموزش در نظر گرفته شده و از آن به عنوان عملکرد نام برده می شود مریل عملکرد را به سه نوع عملکرد تقسیم می کند: یادآوری، کاربرد ، کشف و ابداع
یادآوری :عملکردی است که فراگیر برای انجام آن به جستجو در حافظه ی خود م یپردازد تا اطلاعات آموخته شده را باز یافته و به همان صورت یا با ساختاری جدید ارائه نمایدو
کاربرد :عملکردی است که فراگیر اطلاعات آموخته شده را در موقعی تهای جدید اعمال می کند، یا به کار می گیرد.
کشف یا ابداع: دستیابی به موضوع و جم عبندی جدید را عملکرد در سطح کشف یا ابداع می نامیم.
حقایق:شامل اسامی خاص، تاریخ حوادث مهم، نام اماکن، علامت ها و نشانه های قراردادی است که شاگرد تنها در حین پرسیدن آن ها را به یاد می آورد.
مفاهیم :مجموعه اشیا و حوادث و پدیده هایی که دارای ویژگی های خاص و نام مشترک می باشند.
اصول و مفاهیم: بیانگر روابط علی و معلولی بین پدید هها و شرایطی است که برای تفسیر و تبیین حوادث به کار می رود.
قوانین: مجموع هی نظام یافت هی اعمال و فعالی تهایی است که برای رسیدن به یک هدف یا حل یک مسئله یا تولید یک محصول خاص صورت می گیرد
فایل پاورپوینت فرهنگ سازمانی و توسعه یادگیری چالشها و ظرفیتها
فایل پاورپوینت فرهنگ سازمانی و تنوع فرهنگی
دریافت کامل ترین فایل پاورپوینت فارسی عمومی آرایه های ادبی
جامع ترین پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهی
فایل جامع ترین پاورپوینت سیستم های اطلاعات مدیریت